چشمـــه ســـار رحمــت |
بسم الله الرحمن الرحیم برگزیـــده خــدا
رسول خدا (ص) فرمودند : "فاطمة خلقت حوریة فى صورة انسیـــة "
"یا فاطمه، ان الله اصطفاک و طهرک و اصطفاک على نساء العالمین "
اى فاطمه (س) خداى ترا برگزیـــد و مطهرت گردانید و ترا بر زنان جهان برترى داده و گزینش و انتخاب کرده است.
... و براساس پاره اى از روایات او فوق فرشته است و حتى فرشتگان در خدمت او بودند، و از انفاس قدسیه اش بهره مى گرفتند. و کدام فرشته است که پیک الهى در ورود به آستانش از او اجازه بطلبد؟ روایات و اسناد ما نشان مىدهند که از حتى از فرشتگان مقرّب خداى هم برتر است و حتى فرشته مرگ در زمان رحلت رسول خدا (ص) باید از او اجازه ورود بطلبد. به نص بسیارى از احادیث و روایات ، فاطمه (س) از بسیارى از انبیاى گذشته افضل بود، و حتى روایات ما در این زمینه استثنائى قائل نشده اند. پاره اى از روایات گویند که پیامبران حتى همشأن و همتاى فاطمه (س) در ازدواج نبودند و اگر على نبود براى فاطمه (س) کفوى نبود یا فاطمة منا خیر الانبیاء و هو ابوک و منا خیر الاوصیاء و هو بعلک و منا خیر الشهداء و هو حمزة عم ابیک و منها من له جناحان یطیر بهما فى الجنة حیث شاء و هو جعفر ابن عم ابیک و منا سبطا هذه الامة و سید شباب اهل الجنة الحسن و الحسین و هما ابناک و اللذى نفسى بیده منا مهدى هذه الامه و هو من ولدک اى فاطمه (س) بهترین پیامبران از ماست و آن پدر تست و بهترین اوصیاء از ماست و آن شوهر تست و بهترین شهیدان از ماست که آن حمزه سیدالشهداء عموى پدر تست و از ما شهیدى است که او را در بهشت دو بال است که به وسیله آن در بهشت بهر کجاى که بخواهد پرواز مىکند و آن جعفر پسر عموى پیامبر تست و از ما دو سبط پیامبر این امتند که سید جوانان اهل بهشتند و آن حسن و حسین دو پسر تو هستند و قسم به آن کس که جانم در دست اوست مهــــــدى این امت از ماست و او از فرزند تست ان الله یرضى لرضاء فاطمة و یغضب لغضبها خدا به رضاى فاطمه (س) خرسند و به غضب فاطمه (س) غضبناک مى شود.
فاطمه (س) مصداق آیات : بر اساس اسنادى که در دست و مورد قبول و اتفاق فریقین است ، فاطمه (س) مصداق آیات متعدد قرآن است که ما را توان آن نیست همه آن ها را احصاء کرده و به شرحش بپردازیم مصداق آیه قدر انا انزلنا فى لیلة القدر امام صادق (ع) در تفسیر و معنى آیه انا انزلنا فى لیلة القدر، فاطمه (س) را معنى آن دانسته و مصداق کسى مىداند که در شب قدر نازل شده . مصداق خیر کثیر، سوره کوثر انا اعطیناک الکوثر خداى در قرآن او را کوثر یا خیر کثیر نامید و اساس نزول آن کوتاه کردن شر سخن مشرکان از سر پیامبر بود. او مصداق آیه انا اعطیناک الکوثر است و شماتت کنندگان پیامبر مصداق ابترند، فاطمه خیر کثیر است و مجسمه خیر، استوانه برکت است و اسطوره بالندگى .
مصداق آیه نسائنا، مباهله در داستان مباهله که بین پیامبر (ص) و مسیحیان نجران پدید آمد، سرانجام قرار شد طرفین ادعا، خود با زنان و فرزندان خویش براى نفرین متقابل حاضر گردند تا ناحق در معرض خشم و لعن خدا قرار گیرد. در آن روزگار زنان گرانقدرى در دنیاى اسلام حضور داشتند مثل صفیه عمه پیامبر، اسماء همسر ابوبکر، ام هانى و دیگران ، ولى هیچکدام مصداق نسائنا قرار نگرفتند. مصداق آیه تطهیر انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیراً او مصداق آیه انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیراً در قرآن است در کتاب صواعق المحرقه، تفسیر طبرى، و کتب دیگر از رسول خدا نقل شد که این آیه درباره من و على (ع) و حسن و حسین و فاطمه (س) نازل شده است و طبرى در تفسیر خود 15 روایت به سندهاى مختلف در این باره ذکر مىکند . مصداق آیه ایثار و اطعام یطعمون الطعام على حبه مسکیناً و یتیماً و اسیراً او مصداق آیه شریفه قرآن است که: و یؤثرون على انفسهم و لو کان بهم خصاصة و مصداق آیه و یطعمون الطعام على حبه مسکیناً و یتیماً و اسیراً اوست که به همراه على و فرزندان خود و فضه افطارى خود را در راه خدا داد و با آب روزه را افطار کرد و این عمل تا سه روز پى در پى ادامه یافت مصداق ذى القربى قل لا اسالکم علیه اجراً الا المودة فى القربى او از نظر خویشاوندى دختر پیامبر و نزدیکترین خویشاوند اوست. پس مصداق همان ذى القربائى است که در قرآن مودت او درخواست شده قل لا اسالکم علیه اجراً الا المودة فى القربى جز فاطمه (س) چه کسى است که خون پیامبر را در رگ هاى خود داشته باشد و بضعه رسول و پاره تن او باشد؟ از او خویشاوندتر کیست؟
مقام عصمت او : فاطمه (س) داراى مقام عصمت است بدین معنى که معصومه است، یعنى محصوره از گناه، یعنى ممنوع و محفوظ از لغزش و انحراف و از این دید مىتواند الگو باشد. عصمت یک سبب شعورى است که به هیچ وجه مغلوب نمىشود و از انواع شعور و ادراکى نیست که ما با آن آشنائیم و از سنخ علوم و ادراکات متعارضى نیست که قابل اکتساب و تعلم باشد. شخصیت عبادی : ـ دختر پیغمبر همچنانکه در زندگی زناشویی نمونه بود، در اطاعت پروردگار نیز نمونه بود. امام صادق (ع) از پدران خویش از حسن بن علی روایت کند: مادرم شبهای جمعه را تا بامداد در محراب عبادت می ایستاد و چون دست به دعا برمی داشت مردان و زنان با ایمان را دعا می کرد، اما دربارة خود چیزی نمی گفت. روزی بدو گفتم: مادر! چرا برای خود نیز مانند دیگران دعای خیر نمی کنی؟ گفت: فرزندم همسایه مقدم است. تسبیح هایی که بنام تسبیحات فاطمه (س) شهرت یافته و در کتابهای معتبر شیعه و سنی و دیگر اسناد روایت شده نزد همه معروف است. و آنانکه خود را ملزم به سنت می دانند، این تسبیح ها را پس از هر نماز می خوانند..... همچنین دعاهای از او نقل شده است که در مورد پاره ای گرفتاری ها خوانده می شود. جریان فدک: ـ سال هفتم در تاریخ نظامی اسلام، سال سرنوشت ساز است. اثر پیروزی مسلمانان در نبرد خیبر، بدیده آنان که مسلمان نبودند از خود پیروزی مهمتر می نمود. در نزدیکی خیبر دهکده های آبادان بود که « فـــــــدک » نام داشت. مردم این دهکده همین که پایان کار قلعه های خیبر را دیدند، با پیغمبر آشتی کردند که نیمی از این دهکده از آن او باشد، و آنان در مزرعه های خود باقی بمانند. مصالحه بدین صورت انجام گرفت و چون سربازان مسلمان در فتح این دهکده شرکت نداشتند به حکم قرآن (سوره حشر/ آیه 59) فدک خاص پیغمبر گردید. رسول خدا (ص) درآمد این زمین را به مستمندان بنی هاشم می داد سپس آن را ، به دختر خود ، فاطمه (ع) بخشید.
حیات سیاسى فاطمه (س) : اگر سیاسیت را به معنى نوع برخورد و روابط متقابل بین مردم و هیئت زمامدار به حساب آوریم همه انسان ها باید افرادى سیاستمدار باشند و در این رابطه جنسیت مطرح نیست. فاطمه (س) دختر پیامبر سزاوارترین افراد براى مشارکت سیاسى و حضور در صحنه سیاست است .
فاطمه (س) پس از وفات پیامبر (ص) فصلى جدید از زندگى را آغاز کرد که در آن براى تحکیم پایه هاى انقلاب حتى دست به احقاق حق و مبارزه گشود و در جریان سیاسى عظیمى حضور یافت که در آن براساس توطئه اى ، على (ع) ، آن رادمرد جهان بشریت را از صحنه سیاست بیرون رانده بودند.
در مشى سیاسى او : مشى سیاسى فاطمه (س) مشى اعتراض، بى اعتنائى، عدم تأیید دستگاه رهبرى، مشى به محاکمه و استیضاح کشاندن رهبر و خلیفه موجود است، مشى مظلومیت و سرانجام که فریاد به جائى نرسد گریستن است، آن هم نه براى عقده دل خالى کردن بلکه براى بیدار کردن و هشیار ساختن اذهان عمومی مسلمانان به سوئى که در آنجا حقى را زنده دفن کرده اند.
او مى خواهد جامعه اى بسازد که در آن انسان ها زندگى کنند نه چند برده تسلیم و بى رأى و بى محتوا.
این سیره و خالص بودن بدان خاطر است که سیاست فاطمه (س) از اسلام مایه مى گیرد و در اسلام حیله و نیرنگ نیست، بر سر مردم کلاه گذاردن نیست، با خلق خدا حُقه بازى کردن وجود ندارد، باید راست و مستقیم به پیش رفت چه مردم بپذیرند و چه نپذیرند. سیاست نان را به نرخ روز خوردن سیاست نامردمى است و شأن اسلام ازآن پاک و مطهر است .
او درس جرأت و شهامت را از پدر خود گرفته و در مکتب و خانه على (ع) و در سایه همگامى با او آن را تقویت نموده است. براى او هدف الهى مهم است و در دفاع از هدف باید ایستاد. ما در تاریخ اسلام و حتى بشریت زنى را سراغ نداریم که در راه هدف الهى و اندیشه و آینده نگری خود تا بدین میزان به پیش رفته باشد و مصداق آیه فاستقم کما مرت که درباره پیامبر نازل شده است، باشد.
سالروز ولادت با سعادت کوثر رسول الله ، ریحانة الرّسول ، ام الائمه ، سرور زنـان جهــان حضــــــرت فاطمـــــة الــــزّهـــــــراء (ســـــلام الله علیها) بر شما و همه ی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تبریک و تهنیت عرض می نمائیم [ جمعه 94/1/21 ] [ 2:51 عصر ] [ چشمــه ســار رحمت ]
[ نظر ]
بسم الله الرحمن الرحیم
سیزده فروردین روز قتل عام ایرانیان
جشن «پوریم» یکی از سنتهای قدیمی قوم یهود است که پس از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل، رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است. این به اصطلاح جشن که همزمان با سیزدهمین روز سال جدید خورشیدی برگزار میشود، در حقیقت جشن و پایکوبی بر خون دهها هزار نفر از مردم ایران است که با توطئه و دسیسه دو یهودی نفوذی در دربار خشایارشا، کشته شدند.
اینجا همدان است، سرزمینی که بقعه «استر و مردخای» در آن قرار دارد، بقعهای که جدا از قدمت و ارزش تاریخی آن، دو تن از یهودیانی را در خود جای داده که تاریخ به ایرانستیزی آنها اذعان دارد و عامل کشتار 70 هزار ایرانی در دوران هخامنشی بودهاند.
نه تنها بسیاری از مردم ایران که حتی اغلب مردم ساکن در همدان، نیز از داستان این کشتار اطلاعی ندارند و از نقش «استر» و عمویش «مردخای» در این قتل عام، هیچ نمیدانند. البته تصور برخی کارشناسان و تاریخنویسان بر آن است که این داستان، افسانهای بیش نیست و بعضی دیگر از مورخان نیز آن را واقعیتی انکارناپذیر قلمداد کرده و سند آن را برگزاری جشن «پوریم» توسط یهودیان میدانند. در تشریح برگزاری این جشن میتوان به این نکته اشاره کرد که یهودیان در روزهای 13 و 14 ماه ادار که مصادف با فروردین ماه سال خورشیدی میشود، جشن پوریم یا «هامانسوزی» را در اطراف و اکناف جهان برگزار میکنند. در این جشن، مجسمهای را به عنوان «هامان» ایرانی درست میکنند و برای نشان دادن دشمنی خود با مخالفان یهود، گردن مجسمه را زده و آن را میسوزانند. درست کردن شیرینیهای مثلث شکل با رنگ قرمز، نوشیدن شراب، پوشیدن لباسهای متناسب با این جشن و نمایش بالماسکه از دیگر بخشهای این جشن است. این جشن و پایکوبی، شادی بر خون دهها هزار نفر از مردم ایران است که با توطئه و دسیسه دو یهودی در دربار خشایارشا کشته شدند. این داستان در کتاب عهد عتیق یهودیان (فصل استر) نیز آمده است. پیوندی بین روز 13 بدر، جشن پوریم، هامان ایرانی، استر و مردخای یهودی وجود دارد که در ادامه گفته خواهد شد. * هامان گفته میشود هامان، صدر اعظم خشایارشاه بوده و با درایت خود متوجه نفوذ یهودیان به دربار و توطئهچینیهای آنان میشود و به این دلیل مورد نفرت یهود قرار میگیرد. هامان ایرانی، سعی در مقابله با دسیسههای یهودیان دارد که در همین راه نیز جان خود را از دست میدهد. * مردخای مردخای یهودی، عموی استر بود که با نفوذ در دربار شاهنشاهی ایران میخواست مناصب کلیدی دربار را در اختیار قوم یهود قرار دهد. او در شرایطی که شاه هخامنشی به دنبال همسری برای خود است، برادرزاده خود استر را به همسری شاه پیشنهاد میدهد. * استـــر استر، برادر زاده مردخای بود که بعد از «ملکه وشتی» شهبانوی ایرانی، با حیله و بدون فاش کردن دین خود به همسری خشایارشاه درآمد و ملکه ایران شد. باید گفت «استر» که نام واقعیاش «هدسه» است، اولین جاسوس زنی بود که توانست در دربار نفوذ کرده و چند سال به عنوان ملکه ایران، پادشاهی کند. وقتی «وشتی» به دستور خشایارشاه که از بادهنوشی سرمست شده، از حضور در مجلس جشن و پایکوبی و خودنمایی در مجلس بیگانه امتناع میکند، به خاطر سرپیچی از فرمان پادشاه از عنوان ملکه دربار خلع میشود. اینجاست که بزرگان کشور به تکاپو برای یافتن زیباترین دختران ایران به منظور انتخاب یکی از آنان به همسری شاه، میافتند. در این میان مردخای نیز بیکار نمینشیند، برادرزاده خود «هدسه» که با نام جعلی «استر» در سرزمین ایران سکنی گزیده را به عنوان قصهگوی پادشاه معرفی میکند. «استر» هر شب از پشت پرده، برای پادشاه داستانهای عاشقانه میسراید، این وضعیت مدتها ادامه مییابد تا روزی که شاه باید همسر زیباروی خود را از بین مهرویان انتخاب کند، شاه ایران، وقتی به استر میرسد بعد از شنیدن صدای او و به یاد آوردن داستانهای عاشقانه، او را به همسری میگیرد. یهودی بودن «استر» و خویشاوندی او با «مردخای» باید در خفا میماند به همین دلیل عمو و برادرزاده، پنهانی با یکدیگر در ارتباط بوده و اطلاعات دربار را رد و بدل میکردند. این ارتباطات پنهانی از دید تیزبین هامان، وزیر خشاریاشاه پنهان نمیماند، هامان بعد از زیر نظر گرفتن این دو متوجه هویت یهودی آنها میشود، پس موضوع را با شاه در میان میگذارد و حکم برکناری یهودیها از مناصب مهم را میگیرد. «مردخای» از این وضعیت باخبر شده و با نگرانی به همراه «استر» نقشهای میکشند. آنها با حیله و نیرنگ، حکم اعدام «هامان» و کشتار دسته جمعی ایرانیان در خاک کشور را میگیرند. نقشه از این قرار است ... «مردخای» به همراه گروه منظم و متشکل یهودیان دو نفر را برای ترور شاه سر راه وی میگمارد و «استر» را از این امر آگاه میکند. «استر» به خشایارشاه میگوید که «اگر فلان روز از فلان مسیر عبور کنی مورد سوء قصد قرار خواهی گرفت»، شاه برای آگاهی از صحت و سقم این خبر، بدل خود را به آن مسیر میفرستد، بدل شاه کشته میشود و خشایار، خشنود از اینکه از معرکه مرگ جان سالم به در برده، از «استر» تشکر میکند. «استر»، به دروغ به شاه میگوید که این نقشه «هامان» بوده و «مردخای» او را از این توطئه آگاه ساخته است. تاریخ روایتی دیگر هم دارد. وقتی «مردخای» متوجه میشود «هامان» پی به دسیسه آنها برده، موضوع را با «استر» در میان میگذارد، استر خشاریاشاه را با شراب بسیار مست میکند و در حال مستی از او حکمی میگیرد که اول، هامان اعدام شود، دوم، تمام قبایل منتسب به این فرد کشته شوند، سوم، یهودیان تا چند روز آزاد به انجام هر تعرضی در ایران هستند. طبق این حکم، یهودیان در روز 13 فروردین، قتل عام بزرگی را در ایرانزمین راه میاندازند و علاوه بر هامان وزیر ایران، نزدیک به 70 هزار ایرانی را میکشند. دیگر ایرانیان، برای در امان ماندن جان خود، به کوه، دشت و صحرا فرار میکنند تا از تیغ کین یهودیها در امان باشند. به نظر میرسد این اتفاق ناگوار در روز 13 فروردین رخ داده و شاید به همین دلیل از نظر ایرانیها، این روز نحس است و در تلاش برای از بین بردن نحسی آن هستند. یهودیها در این روز، به معنای واقعی یک هولوکاست ایرانی را به نمایش گذاشتند. قساوت و کینهتوزی یهودیان در این قتل عام ایرانیان در «کتاب مقدس، عهد عتیق، کتاب استر» چنین توصیف شده است: «و یهودیان بر دشمنان خود پیروز شدند... همه مردم از یهودیان میترسیدند و جرأت نمیکردند در برابرشان بایستند. تمام حاکمان و استانداران، مقامات مملکتی و درباریان از ترس مردخای، به یهودیان کمک میکردند... به این ترتیب یهودیان به دشمنان خود حمله کردند و آنها را از دم شمشیر گذرانده، کشتند. آنها در شهر شوش که پایتخت بود 500 نفر را کشتند... 10 پسر هامان بن همداتای، دشمن یهود، را کشتند... و [جسد] 10 پسر هامان را [در شوش] به دار آویختند... در روز چهاردهم ماه ـ ادار ـ نیز جمع شده 300 نفر را در شوش کشتند... و سایر یهودیانی که در ولایتهای پادشاه بودند... 75 هزار نفر از مبغضان خویش را کشته بودند... در روز چهاردهم ماه آرامی یافتند و آن را روز بزم و شادمانی نگاه داشتند.» آذرماه سال 89 در اعتراض مردم و دانشجویان همدانی، عنوان زیارتگاه استر و مردخای به دلیل جنایتهای این دو نفر برداشته شد. در روزهای پایانی سال 1390 اتفاقی جالب در عرصه سیاست رخ داد. در 7 مارس، نتانیاهو در دیدار با اوباما نسخهای از کتاب استر را به او هدیه داد. خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام اسرائیلی نقل میکند: نتانیاهو به باراک اوباما گفته است: «آنها (ایرانیها)، آن زمان هم میخواستند ما را نابود کنند.» با توجه به گزارش فوق ، روز سیـــزده فروردین روز عـــزای ایرانیــــان بوده نه روز شادی !! تعجب این جاست که چرا جمهوری اسلامی ایران بجای از بین بردن این اثر منحوس به سیـــــزده فــــــروردین این قـــــــدر بهـــــــــا داده است !!! [ چهارشنبه 94/1/12 ] [ 5:21 عصر ] [ چشمــه ســار رحمت ]
[ نظر ]
|
* **موضوعات وب |
[قالب وبلاگ : تمزها] [Weblog Themes By : themzha.com] |